18. elokuuta 2008

Joukkue olemme me



Asiakas: HC TPS/ Revolver
Työ: Joukkue olemme me -kampanjasivusto
Projektin kesto VR:n osalta: Viikko

Päätimme Revolverin poikain kanssa toteuttaa hieman erilaista jääkiekkomarkkinointia mitä ennen on Suomessa nähty. Poissa ovat jäätä suihkivat rumat äijät ja konsonanttipainotteiset superlatiivit. Nyt mennään katutasolla, ihmiseltä ihmiselle, Viidakkorumpu-termin velvoittamana.

14. elokuuta 2008

Joukkue olemme me


Vuonna 1976 olin kuusivuotias. Minut olisi runnottu Kupittaan viimaisessa seisomakatsomossa, ellei pappani olisi pitänyt minua tiukasti sylissään. Isot ja äänekkäät ihmiset huusivat, taputtivat, ja mölysivät ympärilläni kun Martti Jarkko (kaiketi?) harhautteli luistimillaan vastustajia kentällä, ja ”Numppa soitteli viuluaan”. Kun tuli tauko, jonotimme höyryävää makkaraa johon sai kylkeen maailman parasta Kupittaan jääkiekkohallin sinappia. Olin koukussa.

Vuonna 1995 tanssimme isäni kanssa Elysee-areenan muovipenkeillä, kun jättimäisessä hallissa soi Kai Hyttisen Dirlandaa. Saku Koivu, Raimo Summanen ja Jere Lehtinen pöllyttivät ”kulmamyllyään”. Tauolla huuma vähän laantui, sillä käytäviltä sai taskulämmintä olutta muovituopissa, ja pikkuruinen hodari maistui muoviselle. Olin silti vielä fani.

Vuonna 2005 istuin apaattisena silloisen työnantajani kausikorttipaikalla ja katselin kelloa: enää tunti niin pääsee kotiin saunomaan. Joukkue liukui haluttomana jäällä, ja katsomosta kuului jokainen yskäisy. Ajattelin että jonkun pitäisi tehdä jotain. Nyt, syksyllä 2008 olen yksi heistä ketkä yrittävät kääntää kurssin takaisin siihen ”yhteishenkeen ja Kupittaan sinappiin”.

Seuran tausta-asiat ovat pitkästä aikaa hyvällä mallilla. Tutulla valmennustiimillä on joukkue jo kasassa, omistajiksi ovat nousseet omat supertähdet, nuorisoakatemia on toiminnassa, ja talous on saatu parempaan kuntoon. On siis hyvä aika uudistaa myös muut asiat.

Ainoa mitä meiltä kaikilta (joukkue, juniorit, juniorien vanhemmat, yhteistyökumppanit ja kannattajat) puuttuu, on tiiviimpi kumppanuus, yhteishenki, se vanha kunnon yhteen hiileen puhaltaminen. Siitä suurin näkyvä muutos tulee olemaan HC TPS:n uusi markkinointi, sillä se tulee muodostumaan meidän kaikkien nimistä ja teoista.

Tarvitsemme siihen siis apuanne. Tulkaa siis mukaan talkoisiin, ja antakaa tuki nimenne muodossa osoitteessa hc.tps.fi (banneri oik. alla johtaa kampanjasivuille). Nimen voi antaa myös joukkueen yhteisessä julkistamistilaisuudessa Yliopistonkadulla 30.8., TPS Shopissa, tai Turkuhallissa.

Kaikkien nimensä 10.9. mennessä antaneiden kesken arvomme 10 kpl:tta tulevan kauden kausikortteja, sekä suuren määrän TPS:n yhteistyökumppanien tuotepaketteja.

Meidän kaikkien aidoista nimistä muodostuvat TPS:n tulevat ilmoitukset, hallimainonta, jne. Ja paljon lisää on luvassa. On uuden aika. Joukkue olemme me.

Olen 38-vuotias pitkäaikainen TPS-fani ja Jatkoajan päivittäinen lukija, Viidakkorummun vetäjä, mainostoimisto Revolverin kynä, ja viihdyttävän jääkiekon ikuinen fani.

12. elokuuta 2008

Esko Valtaoja rules!


Onhan tämä tullut ennenkin sanottua, mutta eilinen, Esko Valtaojan vetämä TV1:n 5 kulmaa kosmologiaan oli kaiken hehkutuksen arvoista. Miten mukavaa, että joku vielä tekee viihdyttävää ja älyllistä keskusteluohjelmaa televisioon. Tunnin keskustelu meni siivillä, ja uskon että keskustelu on oikeasti kestänyt koko illan ko. herrojen välillä. Ja kyseessä oli vasta ensimmäinen osa.

Siitä innostuneena perustin juuri Ed Powerditch appreciation societyn. Ko. ihailijakerhon tuotteita voi nyt sitten tilata Viidakkorummun shopista!

Jari, VIIDAKKORUMPU
"lievän kosmologisuuden alarajoilla"

11. elokuuta 2008

Maailma vihertyy sittenkin


(kuva täällä olevasta blogista)

Olisipa energiainsinööri, tai muu vastaava. Ruotsin suurin ylpeys, eli IKEA lähtee sijoittamaan vahvasti aurinkopaneeleihin, vaihtoehtoisiin valonlähteisiin, valmistusmateriaaleihin, energiatehokkuuteen ja veden säästämiseen ja puhdistamiseen.

Yrityksellä on suunnitelmaa varten oma tytäryhtiö, Ikea Greentech, ja ensimmäiset halvat kuluttajatuotteet pyritään saamaan tuotantoon vuonna 2012.

Juuri näin. Ja Smart tuo töpselistä ladattavan mallinsa myyntiin jo 2010. Maailma paranee sittenkin, ja businessjätit edellä.

Jari, VIIDAKKORUMPU

8. elokuuta 2008

Kokemus on pelkistämisen tajua.

(kuva Plaza-sivuilta, ottajana Henri Lassander)

Kesän aikana tuli nähtyä muutama musiikillinen ikoni, kärkipäässä Neil Young (eilen) ja Bruce Springsteen. Molemmilla hyvillä keikoilla oli se yhteistä, että painopiste oli sisällössä eikä kuorissa. Karu visuaalisuus korvautui upeasti sillä, että tietää miten vähästäkin saa oikein käytettynä vaikuttavaa.

Neil Youngin keikalla oli paras esimerkki moisesta: encorena kuultiin Beatlesin kuolematon A Day In The Life, jonka kertsi kuuluu "Id like to turn you on!", ja se tosiaan tapahtui. Neljä suurta spottia käännettiin roudarien toimesta valaisemaan koko Hartwall Areenan täysi, ekstaasissa oleva yleisömeri samaan aikaan kun Niilo-setä huusi hapsut tuulessa vipattaen täysillä tuota "I'd like to turn you onia". Upea huipennus hienolle keikalle.

Vanhuus ei tule yksin, eikä näemmä ilman kokemuksen tuomaa dramaturgian tajua. Joskus omissakin hommissa voisi miettiä suoraviivaisemmin: Se missä pihvi on, olkoon se toteutuksen keskiössä aina!

Jari, VIIDAKKORUMPU

5. elokuuta 2008

Idea-areena



Asiakas: Idea-areena/ Mainostoimisto Satumaa
Työ: Idea-areenan esittelysivu
Projektin kesto VR:n osalta: Viikko

Maskun pieni suuri mies ei hyydy, vaan uutta hanketta pukkaa tuutista. Nyt miehille suunnattu oma puuhamaa sai oman markkinointi- ja esittelysivunsa Viidakkorummun hellässä käsittelyssä!