4. syyskuuta 2007

1 vuoden jälkeen.

Kuten kaikki aloittelevat yritykset, ensimmäinen vuosi tuli tehtyä vähän kaikkea, vähän kaikille. Luonnollista siinä pelossa, jolleivät työt riitäkään. Nyt elämme vahvasti strategian luomisen aikaa (kuulostaa hienolta kirjoitettuna), eli sitä, mitä oikeasti aiomme olla ja tehdä. Ja luonnollisesti kirjoitamme prosessista julkisesti blogiimme – kuinka trendikästä!

On jo selvää mitä olemme: Viidakkorumpu on pieni yritys joka tekee digitaalista viestintää suurille yrityksille. Jo tuo erottaa meidät 99% muista alan pienyrityksistä. Tästä seuraa myös muodostunut sloganimme: ”lievän suuruuden alarajoilla”.

On erotettavissa neljä pääkohtaa siinä mitä teemme:

1) suunnittelemme monikanavaisia, kohdennettuja digitaalisia kampanjoita, joissa on aina Viidakkorumpu -ominaisuus (eli käytetään useita eri medioita samanaikaisesti, käyttäjätietokantoja hyväksikäyttäen ja koko ajan kampanjaa ”seuraten”)

2) teemme ja hallinnoimme laajoja verkkosivustoja oman Portalmaker – tuotteemme avulla (www.akeryards.com , www.mazda.fi , jne.)

3) suunnittelemme ja teemme omia palvelusivustoja (www.vinkkilä.fi ja www.mainoksiakiitos.fi tulevat loppuvuonna eläväksi)

4) suunnittelemme ja teemme yritysgrafiikkaa sekä mainontaa

Historiaan verrattuna nuo kohdennetut kampanjat ovat selkeästi nyt SE juttu. Peran kanssa turistiin, että tuo johtunee siitä että tuotemerkit, eli brändit ovat ”puuroutuneet eri medioihin ja keskinäisiin sotkuihin”, koska joka vaiheessa pitää olla mahdollisimman kustannustehokas (eli halpa). Tämä johtaa siihen että nyt pyritään erottumaan ”tavalla markkinoida”. Eli juuri nyt on coolia lähestyä ihmistä henkilökohtaisesti: ”Hyvä Johannes, oletko kyllästynyt vadelmapuuroosi aamuisin. Olepa hyvä ja klikkaa itsesi sivuille xxx. Sivuille sisään pääset syöttämällä koodin….jne. jne Muista myös kutsua mukaan parhaat kaverisi niin saat banaa…jne. jne.”

Ja ne mitkä puuttuvat ovat tyystin, ovat yritysesittelyt (ehkä hyvä niin). Nyt tehdään korkeintaan 2 minuutin flashesitys, joka maksaa muutaman tonnin. Vielä viitisen vuotta sitten teimme Orion Pharmalle kaksi vuotta valtavaa DVD:tä, ja hinta taisi olla kuusinumeroinen.

Jeps – jos siis haluat jotain muutakin erottautumiskeinoa kuin seksi, seksismi ja hinta – olehan yhteydessä. Me teemme sitä muuta.

Jari, VIIDAKKORUMPU
”lievän suuruuden alarajoilla”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti