17. marraskuuta 2008

Alkavat ymmärtää meitä

Hill & Knowltonin uusin tutkimus ei kerro meille mitään uutta, mutta toivon, että se kertoo yritysten johdolle mihin tässä henkisessä taantumassa pitää panostaa:

"Lähes 90 % yrityksistä pitää digitaalista viestintää strategisesti tärkeänä - Sosiaalisen median tuntemuksessa tapahtunut vuodessa huima kehitys. Silti vain vajaat 20 prosenttia tutkituista yrityksistä omaa erillisen digitaalisen viestinnän strategian."

Laajempi summaus tutkimuksesta heidän sivuiltaan. Tosin tässäkään ei selviä mikä oli otos ja mitkä olivat kysymykset, eli varauksella pitää suhtautua (miksi siis taas puolivillaista?).

...ja muutama päivä myöhemmin...

Verkkomedian ja -mainonnan etujärjestön Interactive Advertising Bureaun teettämä jäsenkysely kertoo, että alan yritysten tulevaisuudenusko ei horju talouden turbulenssista huolimatta.

Kyselyyn vastanneet eurooppalaiset jäsenyritykset painottivat erityisesti integroitujen mainoskampanjoiden arvoa. Sosiaalisten medioiden merkityksen ennustetaan kasvavan edelleen. Myös nettivideoiden ja multimediasovellusten hyödyntäminen markkinoinnissa on lisääntynyt.

Niinpä.

Jari, VIIDAKKORUMPU

1 kommentti:

  1. Joo kysymysasettelu on tässä aika olennainen.

    Jos kysyy: "Pidätkö digitaalista viestintää strategisesti tärkeänä?" niin aika moni varmaan vastaa kyllä ennemmin kuin ei :-)
    Ja jos kysyy: "Omaatteko erillisen digitaalisen viestinnän strategian?" ja vaihtoehdot ovat kyllä ja ei niin siihen vastaa helposti ei jos viestinnän strategiassa on sisällä digitaaliset mediat, ei erikseen. Jos kysyy: "Omaatteko digitaalisen viestinnän strategian?" vastaus saattaa vaihtua.

    Otanta oli 616 henkilöä, yritysten määrästä ei tietoa, mutta oletan että sama.

    trani

    VastaaPoista