On hyvin harvoin kun enääkannattaa tehdä peruskampanjasivuja verkkoon, joita mainostetaan bannereilla.
Hyvistä toimistoista löytyy erittäin ammattitaitoisia suunnittelijoita, jotka löytävät oikeita ratkaisuja kullekin yritykselle. Tällä hetkellä tehokkainta ja huomioarvoiltaan parasta jälkeä voi tehdä verkossa, piste.
Nyt kannattaa satsata erilaisiin, uusiin keinoihin, esim. ääneen, joka oikein yhdistettynä hyvään tuotantoon luo elämyksen, joka markkinoi itse itseään. Katsokaa vaikka.
Voi kun Suomessa ymmärrettäisi se, että verkossa kymppitonnilla saa laastarin, viidellä kympillä rokotteen ja satasella jo terveyttä. Ts. riittävällä suunnittelu- ja tuotantoajalla tekee erinomaista jälkeä, joka saa oikeasti aikaan muutoksia asiakkaan asiakkaissa.
Vielä muutama vuosi sitten yrityksille ei ollut temppu eikä mikään heittää sata tuhatta mainostoimistolle, joka kuvasi sillä Kap Verdessä 30 sekunnin tv-mainoksen, mutta verkossa sama raha tuntuu olevan jotenkin paljon kalliimpaa, vaikka siellä tuotoksen oikeasti näkee moninkertainen yleisö, ja kokijat vodaan vielä tarkasti mitata! Johtunee siitä, ettei verkossa monen suomalaisen markkinointi-ihmisten mukaan vieläkään tehdä "kuin jotain ihmeen nettijuttuja".
P.S. Ja kas, M&M:n kolumnisti, Tommi Laiho kirjoittaa aiheesta laajemmin.
Jari, VIIDAKKORUMPU
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti