13. tammikuuta 2010

Sisältö ratkaisee (klisee, mutta tosi)

Nyt kaikki haluavat twitter-tilin ja facebook-sivut. Sitten on sosiaalinen media hallussa. Kun ne saa, niin myynti- ja markkinointiportit aukeavat kuin Eeasaun jalat. Kun ne saa, niin kaikki tietävät meistä aina ja iankaiken kaiken. Kun ne saa, ei muuta tarvita.

Ei aukea. Ei tiedä. Tarvitaan.

SISÄLTÖ RATKAISEE

On ihan sama vaikka sinulla tai yritykselläsi olisi kaikki maailman mediakanavat käytössä, jos ei ole mitään järkevää tuotetta tai palvelua mitä asiakas voisi tarvita tai haluta.

Tuo on juuri nyt pohdinnassani Turun Yrittäjät ry. osalta: Mitä sisältöä yhdistyksellä pitäisi olla, jotta siitä voisi huutaa uusiakin medioita pitkin ja se menisi kaupaksi - ja auttaisi yrittäjiä?

Ja lisää ns. sosiaalisista medioista, joiksi nyt tunnutaan virheellisesti käsittävän vain twitter ja facebook. Jos haluat "mukaan sosiaaliseen mediaan", ohessa pari ensimmäistä pelisääntöä:

- pitää uskaltaa avautua tuntemattomalle yleisölle, tutuille, puolitutuille ja asiakkaillesi
- kommentointi- ja osallitumistiheyden olisi hyvä olla vähintään päivittäistä
- kerro rehellisesti mitä ajattelet, älä mitä muut kuvittelelevat sinulta haluavansa kuulla

Jari, VIIDAKKORUMPU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti