Nyt sitä saa, nimittäin maailmanpelastusta ja viherviestiä joka ikiseltä yritykseltä. Ja kyllä meitä kuluttajia taas aliarvioidaan. Volvo sanoo pelastaneensa ennen vain ihmishenkiä, mutta nyt aikoo pelastaa maapallon!! Tekemällä entistä enemmän saastuttavia etanolipeltilehmiäkö? Kotimainen Experttimme taas julistaa olevansa ihan yleistason supervihreä!! Ja hekin tekevät sen myymällä uusia, ”säästäväisempiä” A-energialuokan kodinkoneita??
Oikeaa ekotoimintaa molemmilta esimerkkiyrityksiltä olisi esim. perustaa ja tarjota tuotevalikoimiensa puitteissa huolto- ja korjauspalveluita järkihintaan. Eli korjata vanhaa edullisesti eikä kaupata vain lisää uutta. Toinen hyvä tapa olisi vaikkapa kerätä luonnosta sinne heitettyjä romukoneita kierrätykseen ja kaatopaikoille – merkistä riippumatta.
Eli liiketoiminta on silti aina lisärahan hakua, ja oikea ekotoiminta tapahtuu edelleen vapaaehtois- sekä oman järjen voimin. Koskahan brändit ymmärtävät perustotuuden: jos jotain haluaa saada, pitää jotain myös antaa?
Ohessa nämä mukaekot:
Expert ja Volvo...
Jari, VIIDAKKORUMPU
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti