Viimeiset vuodet alamme (markkinointi) on saanut nähdä suuren muutoksen. Kaikki tuotannot ovat perustuneet (edes osin) tutkimuksiin ja analyyseihin. Olen kirjoittanut ns. analyyseista ennenkin, ja en ole nähnyt niiden vieläkään paljoa parantuneen. En usko että ihmisiä voidaan "laatikoida".
Suuri yhteinen vihollinen on ollut Intuitio/ MuTu (musta tuntuu)-tuntuma. Väitän silti, että sitäkin tulee rakastaa ja vaalia.
Ihmisen intuitioita on heikompia, vahvempia ja kaikkea siltä väliltä. Hyvät esimerkit intuition voimasta olen saanut rekrytoinneista vastaavien johtajien suusta. He ovat kertoneet, että aina kun ovat luottaneet tunteisiinsa, on rekrytointi osunut hienosti, ja kääntäen aina kun ulkopuolisen analyysi on tunteen voittanut, rekrytoitava on ollut epäkelpo tai mentaalisti rajoitteinen.
Olen itse toteuttanut "markkinoinnissamme" kaikkea kaikille tai ei mitään kellekään" -periaatetta. Eli ts. teen mikä tuntuu hyvältä, ja teen sen niin nopeasti, etten ehdi päätöksiäni kyseenalaistamaan. Olen epätäydellinen kuten kaikki muutkin. Jos loihtisimme vain täydellistä sisältöä, maailma olisi täynnä pankkeja ja vakuutusyhtiöitä. Katsopa minkä tahansa ko. alan sivustoa tai mainosta: ne ovat täydellisiksi hiottuja ja analysoituja kuten Toton musiikki. Se on silti täysin yhdentekevää paskaa vaikkei haisekaan.
Jotkut asiat (kuten maailman pyöriminen ja elämänkulku) ovat matemaattisperusteisia, mutta hyvin monet ovat tunneperäisten, epätäydellisten sattumien tuottamia tarinoita, joissa tuoksuu dna-perustaisen olion monimutkainen ajattelu. Ohessa neron, Brian Enon kertomus siitä, miten joku taiteellisesti mahtava asia voi joskus "vaan tulla jostakin".
Otsikko muuten on pöllintä Edu (antikehä) Kettusen kirjoittamasta mukavasta rallista.
Jari, VIIDAKKORUMPU
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti