15. tammikuuta 2008

Kerro ehkä kaverille.


Vihdoinkin tulee tarkentavia sääntöjä digimarkkinointiin. Sekä verkkomarkkinoinnissa että mobiilimarkkinoinnissa pitää jatkossa noudattaa sääntöä, jossa kerro kaverille -toiminto pitää rakentaa niin, että:

- lähettäjä näkee millainen viesti kavereille on lähdössä
- saaja voi myös kieltäytyä saamastaan viestistä
- viestin lähetyksestä tai lähettämättä jättämisestä ei saa koitua seurauksia

Sääntö koskee tosin vain sellaisia viestityksiä, joissa takana on palkinto tai lahja. Henkilöviestintä tai vapaaehtoisuus ovat siis edelleen kuten ennenkin.

Minusta tämä on loistavaa. En ole nähnyt järkeä tuloksissa, joissa kampanjasivulta on lähetetty 29810948029810498420918 viestiä kavereille. Se kertoo vain himosta ja ahneudesta, ei tuloksista. Nyt statistiikkaan tulee tarkkuutta lisää.

M&M uutisoi asiasta. Mobiilimarkkinoinnista tarkemmin tässä (pdf).

Jari, VIIDAKKORUMPU
"lievän kaveruuden alarajoilla"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti