16. huhtikuuta 2010

Ratkaisu asiakkaiden ASAP-tarpeisiin

 (kuva: Bluphoto, Guy Carnegie)

Viidakkorummussa on taas tilanne päällä. Juuri nyt meillä on kuusi asiakasprojektia, jotka on  pakko saada valmiiksi samaan aikaan ensi viikon lopussa (tarve siis tulee asiakkailta). Tämä tietää meille ilta- ja viikonlopputöitä.

Markkinoinnin prosessithan menevät vielä pitkään kuten ne ovat menneet viimeiset kymmenet vuodet. Se, että digipuoli on noussut johtavaan media-asemaan, ei vielä näy itse prosesseissa. Me digijampat saamme kaiken viimeisenä, mutta meidän työmme pitäisi olla ensimmäisenä valmiina, ennen printin, radion ja tv:n starttaamista.

Nyt ratkaisemme tämän luonnostaan niin, että:

Ensimmäisenä kaiken oikean ja korrektin materiaalin meille toimittanut saa työnsä meiltä ensimmäisenä.

Ja samalla logiikalla viimeisenä materiaalin meille pukannut joutuu odottamaan työtään viimeisenä ulos. First come, first served, kuten maailmalla sanotaan.

Toivomme, että asiakkaat ymmärtävät ja hyväksyvät tämän digiluonnon logiikan. Ennen rahalla sai ja hevosella pääsi. Nyt, kiireen määrittäessä johtavan arvon, voittaja on se, kuka itse hoitaa omat työnsä virheettömästi ensimmäisenä.

Jari, VIIDAKKORUMPU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti