15. syyskuuta 2010

Osula valmistuu, aivot innostuu


A radiator for the brain has been developed at Japan's Yamaguchi University that will cool and calm the over-heated brains of epileptics during a seizure. During a severe epileptic fit, brain cells fire at an increased rate; the temperature of the brain in that area rises. Unfortunately, this rise in temperature in turn causes more nerves to fire, making the fit
worse. Takashi Saito and collegues at the university have patented a brain-cooling apparatus that can be surgically buried in the skull for topically cooling the brain. 


Osulan nelivuotinen suunnittelu, kääntely ja vääntely paperilla, mökeillä, toimistoissa ja ravintoloissa on konkretisoitumassa oikeaksi sovellukseksi.

Moinen seikka kai innosti minut 32 tunnin yhtäjaksoiseen valveillaoloon, joka päättyi bensan loppuessa tänään klo 13.10. Nyt, kolmen tunnin päikkäreiden jälkeen, se tuntuu ainoalta järkisyyltä valvomiseen. Aivot innostuivat.

Se projekti on 15-vuotisen verkkokeskeisen markkinointityöurani unelma: Itse keksitty, kavereiden kanssa hiottu. Nyt se on lähellä ensiaskeleitaan aitona verkkopalveluna.

Olen silti tosi huolestunut ja skeptinen. Uusia palveluita on liikaa. Ei ihmisillä ole aikaa kuin muutamalle. Vaikka avaamme sen ensivaiheessa Facebookin sisään sovellukseksi, se tuntuu silti liian kaukaiselta käyttää. Facebookin keskilohkosta on pitkä matka siihen vasempaan otsikkolohkoon, muiden keskelle.

Tiedän että kyseessä on uudenlainen ja helvetin hyödyllinen palvelu, mutta kuten yksi oppi-isistänikin sanoi, saammeko sinne kriittisen massan? No, koska elämme Turussa, pelkään ettemme muuta saakkaan ;)

  • Lähteekö pienyrittäjä mainostamaan tuotteitaan ja palveluitaan, jos hinta on halpa ja mainos osuu? Maksaisitko 4 euroa, jos tiedät mainoksesi menevän vain kahdeksalle ihmiselle?
  • Saammeko sinne tapahtumainfoa ja -mainontaa, esim. kulttuuripääkaupunkivuoden tapahtumista?
  • Käyttääkö sitä kukaan rekrypalveluna?
  • Iskeekö tarkka lokaatiorajaus tulta? (voit määrittää säteellä vaikutusalueen)
  • Suostuuko tilaaja/ kuluttaja saamaan tarkkaan rajaamansa mainokset/tapahtumat ja rekryilmoitukset vain Facebookin sisään tai Osula.fi -palveluun? Tarvitaanko vielä sähköpostia kanavana?
On paljon kysymyksiä. Työ on vasta alkamassa. Jos Osula joskus toimisi edes Turun paikallistasolla tyydyttävästi, olisin jo tyytyväinen. Muista poiketen emme hae "sitä isoa kuvaa" tai globaalia menestystä. Turkulaisen, Aamusetin jmv. kisaajan asemakin jo tyydyttäisi.

Jari, VIIDAKKORUMPU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti