18. toukokuuta 2009

Pöhinämarkkinointia

Olen alusta asti markkinoinut yritystämme kaikissa mahdollisissa interwebin kiemuroissa: Googlet, Facebookit, Blogit, jne. Tulokset näyttävät paperilla mahtavilta:

Sivullamme ja blogeissamme käy noiden toimenpiteiden johdosta joka kuukausi yli 2000 ihmistä. Heistä 40% viettää blogissakin aikaa yli 3-5 minuuttia. Nuo luvut ovat nousseet 25% joka kuukausi. Kaikki on siis pienelle yritykselle paremmin kuin hyvin.

Kuitenkin lopputulokset ovat toista. Varsinaisia suoria kauppoja noista kontakteista on tullut alle kymmenen (en tiedä moniko on tullut kiertotietä tai vinkkauksen perusteella). Mutta eipä tuo mitään, koska strategiamme onkin toimia muiden toimistojen kumppanina ja sparraajana. Mutta panee se silti miettimään... ehkä liika rentous ja täydellinen irrationaalisuus tuottavat myös täysin rentoja ja irrationaalisia vieraita ;)

En silti muuta tyyliämme, koska olemme tuollaisia. Emme valehtele, uskottele, emmekä hypetä. WYSIWYG.

Ja tuloksettomasta web 2.0 pöhinästä viis, sillä tilauskirjamme pursuaa töitä. Teemme siis asioita oikein.

Jari, VIIDAKKORUMPU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti