13. toukokuuta 2009

Vieläkö on villihevosia?

Tyydymme yleensä tekemään "kaikkea kaikille".

Jollakin mainosihmisellä on idea. Hän istuu asiakkaan kanssa palaveriin, ja päättävät että idea on melkein hyvä. Idea muuttuu enemmän sellaiseksi joka sopii "kaikille". Totetusta hiotaan ja eurot juoksevat mediaihmisten tilinpäätöksiin. Kampanja saa 4163 kävijää, jotka eivät kommentoi a) tuotetta eikä b) palvelua sanallakaan, käyvät vain "kampanjassa". Asiakas sanoo että: "tuollaisella mediapanostuksella olisi enemmän voinut olla kävijöitä". Myynnistä ei kukaan edes puhu mitään. Asiakas vaihtaa seuraavaan toimistoon, jossa tämä juttu käydään alusta läpi.

Onko sinusta kauhomaan lahjahepan suuhun? Seuraako ehdotustasi myös vastaava teko? Entä jos ei tykkääkkään (hyvä suomen kieli) äidistä eikä tyttärestä?

Ehkä kaikki pohdinta on kuitenkin toissijaista? Tehdään vaan töitä, ja ostetaan kukin saadulla palkalla ruokaa, lomaa, autoja, mökkejä, ja muita tuikitarpeellisia asioita.

P.S. Tämän tekstin lopussa oli se Hanna Ekolan hittibiisi, mutta se on niiiiiiiiiiiiin kauhea, ettei sitä saa enää linkata lisää. Kohtuu se on villihevosillakin.

Jari, VIIDAKKORUMPU

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti